Bloggers Delight samler influencers under ét brand
Det er godt fem år siden, Bloggers Delight opkøbte influencernetværket Looklab. Og efter netværket Bloggers Point ligeledes blev føjet til porteføljen tidligere i år, er tiden nu inde til at lægge de selvstændige netværk ned og konsolidere dem under hovedbrandet Bloggers Delight. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Omlægningen sker for at skabe en skarpere samlet løsning og et stærkere Bloggers Delight-brand, der har eksisteret siden 2011. Tanken er, at fusionen vil give flere stordriftsfordele i forhold til dataindsamling og teknologi, da de to mindre netværks blogs flytter ind på samme platform, som Bloggers Delight i dag bruger.
"At vi nu integrerer de to brands 100 pct. med Bloggers Delight, ser vi som en naturlig udvikling, idet vi kan tilbyde en endnu bedre løsning til vores influencers på tværs af de tre platforme ved at samle dem ét sted,” udtaler Bloggers Delights direktør og medstifter Henrik Akselbo i en meddelelse. Fusionen betyder også, at Bloggers Delight samlet kommer til at lægge platform til over 100.000 blogs, efter der bliver flyttet 13.900 aktive blogs fra Looklab og Bloggers Point.
Bloggers Delight har omkring 350 såkaldte premiumblogs, som er kendetegnet ved, at bloggerne bag tjener penge på at drive den. Samlet beskæftiger Bloggers Delight 25 medarbejdere og sælger influencerkampagner i primært Danmark, men også Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Storbritannien.
kilde: mediawatch.dk