pablo heimplatz ZODcBkEohk8 unsplash

Foto: Pablo Heimplatz on Unsplash

Af Birgit Waltenburg, 14. august 2019

Drømmer du om et job i eventbranchen?

Der blomstrer nye spændende oplevelser op hver dag, og events er blevet en stor del af mange virksomhedernes målsætning. Det giver gode muligheder for dig, der drømmer om at arbejde professionelt med events, men det sætter store krav til dig som eventmager.

Når eventbranchen udvides, betyder det også at der kommer flere eventmagere på markedet, og derfor er det vigtigt at du ved, hvordan du skiller dig ud.

Hvis du er den, der altid kommer med de kreative idéer, kan det være en god idé at tilegne sig viden om, hvordan du sælger din idé, og hvordan den eksekveres. Nedenfor får du en masse gode råd, tips & tricks til hvordan du kan skille dig ud fra mængden.

Tværfaglighed er et plus

Mange der arbejder med events, kommer med en anden baggrund og kan derfor trække på en tværfaglighed, som kan være en styrke, når man arbejder med events.

Er man en del af et event team, vil man som regel ikke være bundet af én arbejdsopgave og ofte vil du både komme til at stifte bekendtskab med markedsføringsstrategier, budgettering og idéudvikling.

Det kan derfor være en stor fordel at trække på sin tværfaglighed også selvom du måske ikke tænker at din baggrund kan bruges i event sammenhæng. Der vil næsten med garanti, være elementer som kan være en fordel i løbet af udviklingen eller eksekveringen af et event.

Vær kreativ

Eventbranchen ånder af kreativitet, og det er derfor vigtigt, at man hele tiden udforsker nye innovative tilgange. Det er derfor en fordel at tilegne sig værktøjer til at udvikle sine kreative tankeprocesser, som kan bidrage til udviklingen af eventet, men som også kan være en fordel at trække på i forhold til andre dele af processen, f.eks. i din markedsføringsstrategi.

Vær skarp på markedsføringen

Brugen af de sociale medier har gjort det lettere og billigere end nogensinde at markedsføre sit event. Det betyder desværre også, at din målgruppe hver dag bombarderes med nye budskaber og salgstricks.

Det sætter store krav til dig om at skabe kreative og innovative markedsføringsstrategier, som sikrer at dit event bliver set. Hvilken platform passer til dit event? Skal markedsføringen kun foregå Facebook eller er LinkedIn mere passende i forhold til dem, I vil nå?

Målgruppen er en vigtig faktor, så derfor skal man være skarp på sin markedsføring, og hvem eventet egentlig henvender sig til.

 

Kilde: Innovative Event Management

Eventbranchen

EB1 Okt19 forside1

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Nordic Event
  • Teknikken bag
  • GoodiePack
  • Mad til event
  • Få max synlighed

Læs alt lige her

Nyhedsbrev

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for eventbranchen.

Tilmeld dig allerede i dag her

Nyt Magasin

Vil du læse spændende historier fra eventbranchen, så glæd dig til at læse vores nye digitale magasin, Eventbranchen.

Det eneste, du skal gøre for at modtage magasinet, er at tilmelde dig vores nyhedsmail.

Det gør du lige her

Alt om Livelyd

Har du brug for mere viden om lydteknik på events og koncerter?

Så er Alt om Livelyd til dig!

Bestil bogen her

Succes med video

Vil du vide mere om at optage video med et digitalkamera?

Så finder du en masse gode tips & tricks i bogen 'Succes med video'.

Bestil bogen her