ALIVE aller

ALIVE stod bag Årets Rambuk 2019, der i år blev afholdt i Aller Huset på Havneholmen i København. Foto: Aller Foto & Video

Af Birgit Waltenburg, 31. oktober 2019

Vækst gennem investering i nyt eventbureau

Aller Media præsenterede i slutningen af september en ny vækststrategi, der skal bidrage til at løfte både top- og bundlinje i medievirksomheden. I forbindelse med den har Aller Media investeret målrettet i først contentbureauet OTW og nu i det nyetablerede og selvstændige eventbureau ALIVE A/S, hvor man ved at udskille eventforretningen skal løfte den store erfaring og kompetence inden for eventområdet yderligere.

ALIVE er skabt på et strategisk grundlag og grundigt forarbejde, hvor man med Jesper Hartley, adm. direktør i ALIVE, i spidsen har sat et potent hold med stærke kompetencer, der skal skabe nye standarder i branchen med fokus på store, eksterne special events, corporate events samt marketing events for egne brands og eksterne kunder.

- Ved at etablere det selvstændige selskab ALIVE, skaber vi nu helt nye muligheder. Vi gør os med et slag mere attraktive og interessante for helt nye samarbejdspartnere. Noget vi allerede inden etableringen har bevist ved vores engagement i bl.a. åbningen af Metro Cityringen i København og indvielsen af Danmarks største havvindmøllepark Horns Rev 3, siger Jesper Hartley, og fortsætter:

- ALIVE har netop også produceret Årets Rambuk 2019 i samarbejde med Dansk Markedsføring, der er en af reklamebranchens absolut vigtigste events. Og det er blot et par eksempler på de opgaver, som vi fremadrettet kan løse for kunder både nationalt og internationalt. Vores ambitioner er store, men i den grad realistiske at opnå, siger han.

Økonomiske muskler bag et stærkt hold

Med etableringen af ALIVE skal det nye eventbureau både bidrage til væksten i Aller Media gennem eksterne partnere og til det store udbud af underholdning og oplevelser, som virksomhedens egne brands skaber sammen med læsere, kunder, brugere og samarbejdspartnere.

ALIVE vil således stå for store kendte Aller-events som femina Kvindeløb, ELLE Style Awards, BILLED-BLADETs TV-GULD og en lang række interne brandunderstøttende eventaktiviteter.

Selvom ALIVE netop først har set dagens lys, er det en etableret unit, som står bag, med 10 fastansatte medarbejdere med bred kompetenceflade og erfaring fra de største nationale og internationale events, tv- og underholdningsindustrien, corporate events, konferencer, sports- og e-sports events. Det gør, sammen med et stærkt bagland, ALIVE til en interessant medspiller for nye eksterne partnere.

 

Eventbranchen

EB1 Okt19 forside1

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Nordic Event
  • Teknikken bag
  • GoodiePack
  • Mad til event
  • Få max synlighed

Læs alt lige her

Nyhedsbrev

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for eventbranchen.

Tilmeld dig allerede i dag her

Nyt Magasin

Vil du læse spændende historier fra eventbranchen, så glæd dig til at læse vores nye digitale magasin, Eventbranchen.

Det eneste, du skal gøre for at modtage magasinet, er at tilmelde dig vores nyhedsmail.

Det gør du lige her

Alt om Livelyd

Har du brug for mere viden om lydteknik på events og koncerter?

Så er Alt om Livelyd til dig!

Bestil bogen her

Succes med video

Vil du vide mere om at optage video med et digitalkamera?

Så finder du en masse gode tips & tricks i bogen 'Succes med video'.

Bestil bogen her